K optimalizaci našich webových stránek používáme cookies. Více o cookies.


Proč by škola měla mít Instagram

Instagram by měl být nezbytnou součástí online světa vaší školy ruku v ruce s Facebookem, kterým v dnešní době oslovíte rodiče, ovšem už ne studenty. 

Co říkají čísla

  • Podle průzkumu AMI Digital index 2020 95% mladých Čechů ve věku 15-29 let využívá sociální sítě denně. Průzkum Eurostatu říká, že pouze 3 ze 100 mladých nemají žádnou sociální síť.
  • 49% uživatelů si zjišťuje informace přímo na sociálních sítích
  • AMI Digital za nejprogresivnější sociální síť považuje Instagram a za největší Facebook.

Jaká síť je ta pravá?

Určitě chcete vzbudit zájem o vaši školu nejen u rodičů, ale i u samotných studentů – vezměme za příklad typického deváťáka. Nejvíc času tráví na sociálních sítích, ale kterých? TikTok, Youtube, Instagram nebo Twitter? Právě jsem zmínil jen hrstku sociálních sítí, ale právě všechny zmíněné může vaše škola efektivně využít. Jednoduché to ovšem není, je třeba vzít v potaz několik faktorů:

  • Kdo se o sítě bude starat? 
  • Kolik času jste ochotni sociálním sítím věnovat? 

Samozřejmě ideální stav je být na všech zmíněných sítích, ale problém tkví v efektivitě – každá z nich vyžaduje velkou porci vašeho času. Pokud nemáte kapacity na pokrytí, je Facebook společně s Instagramem naprosto dostačující kombinací (+ oba můžete spravovat přímo v prostředí FB).

K čemu sociální sítě poslouží?

Sociální síť jako je Instagram může posloužit nejen k prezentaci vaší školy, ale i prezentaci samotných učitelů, studentů a jejich úspěchů. Nebojte se vtipu a nových věcí. Komunikujte a ptejte se nejen ve škole nebo e-mailu, ale například skrze ankety v příbězích Instagramu / Facebooku. 

Pár tipů pro konkrétní obsah

#1 Proč studovat? – reference absolventů
(Série příspěvků, které ukáží školu z pohledu absolventa – co mu škola dala)

#2 Dnešní menu školní jídelny

(Pravidelně pomocí storýček – denní nebo týdenní menu školní jídelny)

#3 Ankety

(Interakce se studenty pomocí “storýček”, např. “Napište nám, co vám na naší škole chybí,” nebo něco odlehčeného typu: “Jaký den v týdnu je podle vás nejproduktivnější?” )

#4 Aktuality

(např.  “zásadní změny v rozvrhu” nebo oznámení typu “9. třídy jedou do muzea, sraz 10. 11. v 8:00 před školou “ apod.)

#5 Den na škole z pohledu studenta

(série příspěvků nebo storýček – “jak vypadá den studenta na naší škole”)

 

… #30 pokud chcete další tipy obsahu přímo pro vaše sociální sítě, nechte si od nás vypracovat koncepci na míru, více zde.  

Zdroje:

Nepřehlédněte: