K optimalizaci našich webových stránek používáme cookies. Více o cookies.


Sestavte si školní marketingový tým

Další z milionu profesí, kterou by ředitel školy měl ovládat je marketing. Samozřejmě to dost dobře není možné a platit si nějakého externího odborníka je drahé. Nezoufejte, nejste ve škole sami. 

Můžete poskládat školní marketingový tým, který vám pomůže získat zpětnou vazbu na stávající propagaci, ale hlavně vám pomůže vytvořit tu budoucí.

Najděte studenty

Potřebujete 3 – 5 studentů, kteří mají dobré nápady a jsou zdravě drzí. Pokud si poskládáte tým z hodných kývačů, nikam vás to neposune. Záleží na vás, jestli si studenty vytipujete nebo uděláte soutěž. Víme, že obojí se používá. Podívejte se na to, jak studenti sami spravují své sociální sítě. Určitě se zaměřte na jejich schopnosti psát a pokud někdo umí fotit, točit videa a stříhat, bude to úplně dokonalé. 

Přidejte učitele

Najděte ke studentům jednoho učitele. Pokud nechcete mít pod kontrolou úplně vše, vybraný učitel vám výrazně uvolní ruce. Představte si, že byste musel připomínkovat každý příspěvek na sociální sítě, nebo každou aktualitu na web. Učitel bude stanovovat agendu, bude řídit schůzky týmu, bude koordinovat a připomínkovat výstupy studentů. Vy budete jen schvalovat a usměrňovat.

První schůzka – nastavte procesy

Zpravidla fungují tato osvědčená pravidla:

  • Studenti nezveřejňují žádný obsah na sociální sítě bez předchozí kontroly učitelem.
  • Stejné pravidlo platí i pro aktualizaci webu.
  • Všichni ve škole vědí, který pan učitel / paní učitelka spravuje web a sociální sítě a tedy všichni vědí, kam posílat fotky z akcí, exkurzí apod.
  • Facebookem cílíte na rodiče, Instagramem / Tik tokem na zájemce. Jiná cílová skupina, jiný styl komunikace.
Další schůzky

Obvykle jednou za měsíc společně projděte, jaké události vás v příštím měsíci čekají a kdo je pokryje. Díky tomu už nebudete volat učiteli, který se vrátil před týdnem z exkurze, jestli náhodou nemá nějakou fotku na web, protože by to na ten web chtělo něco dát.

Také nakousněte zásadní události v delším horizontu. Co udělat proto, aby další den otevřených dveří byl nápaditější. Co udělat aby se návštěvníci cítili dobře. Co dělají na jiných školách? Co udělat proto, abyste na burze škol nezapadli?

Nejdůležitější je atmosféra důvěry

Aby studenti přicházeli s nápady, musí se cítit bezpečně. Na schůzce musí panovat atmosféra, ve které můžou zaznít i nepříjemné pravdy, třeba že “paní učitelka Kopecká není úplně z nejsympatičtějších a burzu škol by měl jezdit někdo jiný” nebo “že ty letáky co má naše škola jsou pro ostudu”.

Na schůzkách by měla panovat atmosféra, že žádný nápad není špatný. Realizovat se můžou však jen některé a o tom které to budou rozhodujete vy, protože vy nesete konečnou odpovědnost. Jste ale vděčný za každý nápad.

Nedělejte všechno svépomocí

Je iluzorní, že by si škola mohla dovolit celou marketingovou komunikaci i obsah outsourcovat od odborníka. Na některých věcech se však šetřit nevyplatí

Například:

  1. Nechte si udělat (pokud ho nemáte) dobré logo a vizuální styl. Umožní vám to školu rozvíjet v jednotném duchu. Podívejte se, jak takový vizuální styl může vypadat
  2. Určitě nemusíte mít každé video profesionálně dělané, ale mít jedno, které vkusně prezentuje vaši školu se opravdu hodí. Podívejte se na ty naše.
  3. Chcete vědět, jak dělat školní sociální sítě? Nechte si zpracovat koncepci. Stojí to pár korun a dá vám to hromadu nápadů a jistotu, jak s nimi pracovat.
  4. Dobrý školní web. To je investice, která slouží několik let. Pomáhá v komunikaci s rodiči, se studenty, s učiteli. Je to jediné místo, kde je o škole úplně vše. Podívejte se na naše reference.
Nepřehlédněte: