Školní web jako reklama

Škola není firma, nic neprodává, sleduje úplně jiné cíle, má radikálně odlišné možnosti, cesty, podmínky a stovky dalších proti. Máte úplnou pravdu, ALE:
Potřebuje oslovit studenty…

Některé střední školy v ČR stále nabízejí více studijních míst než je zájemců. V takové situaci nelze sedět ve sborovně a čekat, než žák skromně zaťuká a poprosí o přijetí. Školní web je jedna z cest, kterou můžete jít žákům přirozeně naproti. Oni to ocení.

…a také rodiče a širší veřejnost

Během covidu se dveře škol uzavřely žákům, rodičům i veřejnosti. Přestože školy jedou na plné obrátky, málokdo tuší, co se v nich děje. Třeba i jak dobře si s nepříjemnou situací poradily. Škola má i v pandemii skvělé nástroje, jak své aktivity a úspěchy navenek prezentovat a vtáhnout veřejnost do školního dění. Školní web nebo sociální sítě jsou z hlediska covidu bezpečné a dostanou školu reálně mezi lidi. Přes profily žáků k jejich kamarádům, rodičům a ještě dál.

Weby a sítě budou mít zelenou stále

Vše se přesouvá do online prostředí. Dny otevřených dveří, nabídky a představení studijních možností, přednášky. Ne vše se ze světa internetu překlopí zpět do původního stavu. Pro lidi je to koneckonců pohodlné. Pokud chcete školu prezentovat na úrovni, potřebujete dobrý web. Na velkou část uchazečů o studium, kteří si vás najdou na internetu, můžete zapůsobit už jen jeho podobou a kvalitou. Nebo taky ne. Není se čemu divit. První dojem dělá hodně.

Nabízíme vám snadný test pro váš školní web. Vyzkoušejte ho ze 4 předmětů a zjistěte hned, jak si vede:
Přehlednost

Školní weby bývají velké, mají spoustu zákoutí a pater, menu raděj nezmiňovat, ale i tak by se v nich měl jakýkoliv návštěvník rychle a jednoduše zorientovat.

Přizpůsobení jakémukoliv monitoru

Vaši žáci a každý druhý chodí na web přes mobil. Školní weby navštěvuje hlavně mladá generace, je dobré počítat, že mobil je vlastně primárním rozměrem zobrazení školních stránek. Pokud web vypadá v mobilu stejně jako na počítači, je to chyba a zřejmě si tam nic nepřečtete, protože je titěrný a plný blešího textu. Web musí být vytvořen tak, aby se vhodně přizpůsobil a byl čitelný z jakéhokoliv zařízení.

Administrace

Neboli jak se vám a vašim kolegům pracuje uvnitř webu. Jakákoliv změna textu, fotky, obrázku, musí být jednoduchá a rychle proveditelná. Měl by ji snadno zvládnout každý.

Grafika

Pokud máte grafiku webu sladěnou s celkovým vizuálním stylem, je to ideální stav. Když budete na webu, sítích i tištěných letáčcích a dalších dokumentech držet jednotný styl, lidi vás snáz identifikují. Určitě usilujte o vkus a styl. Nepodceňujte standardy a estetické cítění studentů, se špatnou grafikou byste jim mohli být pro smích.

Jak by dopadl váš školní web ve 4 praktických předmětech? Pomáhá vám lákat nové studenty nebo je pro školu spíš interní nástěnkou, na kterou ostatní raději neupozorňujete? Nebojte se změny. Dobrý web ušetří práci vám, vašim kolegům a bude vám dělat dobré jméno v širokém okolí.

Pokud byste rádi probrali silné i slabší stránky vašeho školního webu s někým z oboru, využijte naše konzultace zdarma, dáme vám konkrétní doporučení, co a jak upravit.

Nepřehlédněte:

Školní web jako reklama

Možná byste si nad slovy “reklama pro školy” nejraději pohrdavě uplivli. Škola není firma, nic neprodává, sleduje úplně jiné cíle, má radikálně odlišné možnosti, cesty, podmínky a stovky dalších proti. Ale ještě počkejte.

více ...

4+1 vtipná věc pro zpestření školního dne

Zkuste si vybavit své dětství, školní budovu, vaši třídu a školní chodbu. Teď udělejte střih do do současnosti. Jaké to je? Co se změnilo? Je vaše současná škola neútulná nebo je plná živých nápadů, které jsou žákům pro pobavení a přitom dokážou i něco naučit?

více ...