Proč by škola měla mít Instagram

Instagram by měl být nezbytnou součástí online světa vaší školy, ruku v ruce s Facebookem, kterým v dnešní době oslovíte rodiče, ovšem už né studenty. 

Co říkají čísla

  • Podle průzkumu AMI Digital index 2020 95% mladých čechů 15-29 let využívají sociální sítě denně. Průzkum Eurostatu říká, že pouze 3 ze 100 mladých nemají žádnou sociální síť.
  • 49% uživatelů si zjišťuje informace přímo na sociálních sítích
  • AMI Digital za nejprogresivnější sociální síť považuje Instagram a za největší Facebook.

Jaká je ta pravá?

Určitě chcete vzbudit zájem o vaši školu nejen u rodičů, ale i u samotných studentů – vezměme za příklad typického deváťáka. Nejvíc času tráví na sociálních sítích, ale kterých? TikTok, Youtube, Instagram nebo Twitter? Právě jsem zmínil jen hrstku soc. sítí, protože právě všechny zmíněné může vaše škola efektivně využít. Jednoduché to ovšem není, je třeba vzít v potaz několik faktorů:

  • Kdo se o sítě bude starat? 
  • Kolik času jste ochotni soc. sítím věnovat? 

 

Samozřejmě ideální stav je být na všech zmíněných soc. sítí, ale problém tkví v efektivitě – každá soc. síť vyžaduje velkou porci vašeho času. Pokud nemáte kapacity na pokrytí, je Facebook společně s Instagramem naprosto dostačující kombinací (+ obě soc. sítě můžete spravovat přímo v prostředí FB).

K čemu soc. sítě poslouží?

Sociální síť jako je Instagram, může posloužit nejen k prezentaci vaší školy, ale i prezentaci samotných učitelů, studentů a jejich úspěchů, nebát se vtipu a nových věcí. Komunikovat a ptát se nejen skrze školu nebo maily, ale například skrze ankety v příbězích Instagramu / Facebooku. 

Pár tipů pro konkrétní obsah

#1 Proč studovat? – reference absolventů
(Série příspěvků, které ukáží školu z pohledu absolventa – co mu škola dala)

#2 Dnešní meny školní jídelny

(Pravidelně pomocí storýček – denní nebo týdenní menu školní jídelny)

#3 Ankety

(Interakce se studenty pomocí “storýček”, např. “Napište nám, co vám na naší škole chybí” nebo něco odlehčeného typu “Jaký den v týdnu je podle vás nejproduktivnější?” )

#4 Aktuality

(např.  “zásadní změny v rozvrhu” nebo oznámení typu “9. třídy jedou do muzea, sraz 10. 11. v 8:00 před školou “ apod.)

#5 Den na škole z pohledu studenta

(série příspěvků nebo storýček – “jak vypadá den studenta na naší škole”)

 

… #30 pokud chcete další tipy obsahu přímo pro vaše sociální sítě, nechte si od nás vypracovat koncepci namíru, více zde  

 

Zdroje:

Nepřehlédněte:

Školní web jako reklama

Možná byste si nad slovy “reklama pro školy” nejraději pohrdavě uplivli. Škola není firma, nic neprodává, sleduje úplně jiné cíle, má radikálně odlišné možnosti, cesty, podmínky a stovky dalších proti. Ale ještě počkejte.

více ...

4+1 vtipná věc pro zpestření školního dne

Zkuste si vybavit své dětství, školní budovu, vaši třídu a školní chodbu. Teď udělejte střih do do současnosti. Jaké to je? Co se změnilo? Je vaše současná škola neútulná nebo je plná živých nápadů, které jsou žákům pro pobavení a přitom dokážou i něco naučit?

více ...