K optimalizaci našich webových stránek používáme cookies. Více o cookies.


Jak prospět střednímu školství? Pomožte deváťákovi

Vážně! Střední školy mají ohromný potenciál vhodně oslovit děti, které opouštějí základní stupeň. Proč by se do toho měly pustit, jsme popsali v článku Nejde jen o to získat spousty studentů. Jde o to získat ty správné. Teď vám ve 3 krocích nabízíme, co můžete mj. prakticky dělat, abyste pomohli jednotlivým studentům, ale i vlastní škole a jejímu dobrému jménu navenek:

1

Navažte dlouhodobý vztah s konkrétními základními školami ve vašem regionu

Určitě znáte spádovou oblast vaší školy. Na střední školy se zpravidla necestuje přes půl republiky, rodiče se snaží své náctileté ratolesti udržet ještě chvíli v relativním dosahu a ze statistik vašich současných studentů dobře víte, ze kterých regionů se k vám žáci nejčastěji hlásí. Nebudeme daleko od pravdy, když řekneme, že až na pár “exkláv” jde o bezprostřední okolí školy.

Pokud zaměříte pozornost na žáky 9. tříd nejbližších základních škol, určitě cílíte přesně na případné uchazeče o studium na vaší škole. Ředitelé základních škol uvítají, pokud jim nabídnete partnerství v podobě nejrůznějších praktických projektů a představení studia ve spolupráci s vašimi současnými žáky.

Pozvěte si deváťáky do školy a ukažte jim face to face, co dělají učni technických oborů v dílnách, jak se připravují zdravotní sestřičky, co všechno obnáší zahradničení, kolik různých jazyků se u vás studuje…

Povzbuďte své žáky, ať mlaďochům řeknou, co je na vaší škole těžké a co se zvládne levou zadní. Dejte deváťákům možnost něco si u vás vyzkoušet a teď hned se naučit. Spoustu z nich to chytne.

Můžete se také pochlubit úspěšnými absolventy vaší školy a popsat děckám, co přesně dělají. Nadchnete tak nejen deváťáky, ale posílíte motivaci i svých současných studentů. Nebo natočte zajímavé video s prezentací školy a dostaňte ho mezi deváťáky do škol a na sociální sítě.

Nabízejte osobní setkání pro zájemce kdykoliv

Den otevřených dveří je skvělá příležitost, jak se potkat se zájemci o studium a věnovat se dotazům rodičů. Všechno se ale za jeden den nestihne a buch, dveře se na rok zavřely.

Nabídněte možnost osobní prohlídky školy kdykoliv po domluvě. Průvodcem může být třeba školní psycholog, který zná školu a její důrazy i nároky a může studentovi i jeho rodičům trefně poradit, pro koho se škola hodí více a pro koho méně.

Správně namítáte, že málokterý student do školy zavolá. Zprávu přes Instagram nebo Facebook ale napíše. Nebo si na web školy můžete dát chat. I když nebudete vždycky online, vzkaz z chatu vám přijde na email a vy pak lehce odpovíte. Škola bude navíc působit vstřícně a flexibilně.

2

3

Nebojte se poradit

Nemusíte všechno umět sami. Lidé jsou vděční, i když je jen dobře nasměrujete. Určitě to znáte, když dlouho něco sháníte a pak vám soused řekne: “Hele, támhle to maj.” A v tu chvíli vás zaplaví šťastný pocit, jako byste to zrovna nahmatali v kapse. Přesně takhle můžete zájemce upozornit, kde se dobře poradit o budoucí kariéře.

Vytvořte si podstránku školy designovanou pro čtrnáctileté uchazeče a prozraďte všechno, co by měl vědět každý, kdo uvažuje nad vaší školou. Napište tam takové věci, které doopravdy deváťáky zajímají a které jim pomohou při reálném rozhodování o volbě školy.

Odkazujte na testy, které pomáhají při výběru školy (skvělý přehled testů zdarma najdete např. na burzavsetin.cz), na užitečné články k tématu. Upozorněte, že velice dobře funguje individuální poradenství na úřadech práce nebo v pedagogicko-psychologických poradnách.

Tyto informace nejsou pro vás žádnou novinkou, ale pokud je přehledně a uceleně naservírujete zájemcům o studium, budou vám neskonale vděčni za praktickou pomoc.

 

Jednoduše dělejte cokoliv, abyste jasně, srozumitelně a také nepřehlédnutelně komunikovali, jaká vaše škola je a co může žákům dát.

Pomůžete druhým a zároveň ukážete, že jste skvělá škola, které jde o každého studenta.

Spoustu věcí si zařídíte sami, ale kdybyste potřebovali pomoci s videempodstránkou pro zájemcesociálními sítěmi nebo školním marketingem na míru napište nám na info@skolaloka.cz.

Nepřehlédněte: